Затверджено наказом
від 05.05.2025 р. № 23-ОД
Порядок
організації роботи з розгляду скарг державних службовців Монастирищенського районного суду Черкаської області, щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-УШ «Про державну службу» прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу
І. Загальні положення
- У цьому Порядку визначено процедуру розгляду скарг державних службовців, Монастирищенського районного суду Черкаської області щодо можливого порушення наданих їм Законом України від 10 грудня 2015 року № 889-УШ «Про державну службу» (далі - Закон № 889) прав або виникнення перешкод у реалізації права на державну службу.
- Для цілей цього Порядку належать посади державних службовців Монастирищенського районного суду Черкаської області.
- Організацію роботи зі скаргами, поданими державними службовцями, забезпечує відповідальна особа за ведення робіт по роботі з персоналом.
- Подання скарги державним службовцем
- Відповідно до частини першої статті 11 Закону № 889 у разі "порушення наданих цим Законом прав або виникнення перешкод у реалізації таких прав державний службовець у місячний строк із дня, коли він дізнався або повинен був дізнатися про це, може подати керівнику апарату Монастирищенського районного суду Черкаської області або особі, яка виконує його обов’язки (далі – керівник державної служби), скаргу із зазначенням фактів порушення його прав або перешкод у їх реалізації.
- Скарга подається у письмовій довільній формі без будь-якого інформування, погодження або візування.
Якщо особисто подати скаргу не вдалося, така скарга надсилається поштовим відправленням із описом вкладення та повідомленням про вручення або на загальну електронну скриньку Монастирищенського районного суду Черкаської області. У такому разі відлік строку розгляду скарги розпочинається з моменту фактичного отримання її судом.
- У скарзі, зокрема, рекомендується зазначати:
найменування посади та власне ім’я, прізвище керівника апарату суду, якому подається скарга;
інформацію про держаного службовця (прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), найменування посади, зворотна адреса);
факти, що призвели до порушення прав державного службовця, встановлених Законом № 889, або створили перешкоди у їх реалізації, інші обставини, що підтверджують викладені факти;
за наявності – рішення або копії рішень, які приймалися з цього (або пов’язаного з ним) питання за зверненнями державного службовий раніше, а також копії інших документів, що можуть свідчити про порушення прав державного службовця;
вимогу про поновлення прав та/або усунення перешкод у їх реалізації.
Якщо державний службовець ставить вимогу про утворення комісії для перевірки викладених фактів, про це також зазначається у скарзі.
- Реєстрація скарг у Монастирищенського районного суду Черкаської області здійснюється централізовано в системі електронного документообігу у порядку, встановленому Інструкцією з діловодства.
ІІІ. Комісія для перевірки фактів, викладених у скарзі
державного службовця
- Відповідно до абзацу другого частини першої статті 11 Закону № 889 державний службовець у скарзі може вимагати від керівника апарату суду утворення комісії для перевірки викладених у ній фактів (далі — Комісія).
- Кількісний та персональний склад Комісії визначає керівник апарату суду.
- Комісія утворюється у складі не менше трьох осіб. Склад Комісії затверджується наказом Монастирищенського районного суду Черкаської області.
- До складу Комісії включаються працівники, визначені керівником апарату з числа державних службовців апарату Монастирищенського районного суду Черкаської області.
- Рішення Комісії оформлюється протоколом.
- Результати перевірки Комісією фактів, зазначених у скарзі, викладаються у висновку Комісії (у довільній формі), з урахуванням якого керівник апарату суду приймає рішення за результатами розгляду такої скарги.
- У висновку Комісії за результатами перевірки викладених у скарзі фактів наводяться відомості, що мають значення для повного й об’єктивного розгляду керівником державної служби скарги, зокрема чи мали місце обставини, що підтверджують наявність чи відсутність факту (фактів) порушення прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації, а також рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.
- У разів становлення факту або фактів порушення у висновку Комісії зазначається:
Наявність порушення певного, з числа передбачених статтею 7 Закону № 889, права (прав) або створення перешкод у їх реалізації з відповідним обґрунтуванням та посиланням на положення відповідних нормативно- правових актів;
Рекомендації щодо заходів, спрямованих на поновлення прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.
- Висновок підписують усі члени Комісії.
Члени Комісії можуть викласти свою окрему думку, що додається до висновку.
- Розгляд та прийняття рішення керівником державної служби
- Розгляд скарги здійснюється з урахуванням висновку комісії у разі її утворення.
Для цього Комісія у визначений керівником державної служби строк подає йому висновок (у довільній формі) по суті викладених у скарзі державного службовця фактів.
- Під час розгляду скарги керівник державної служби аналізує факти та аргументи, наведені в скарзі і доданих до неї документах, а також висновки та пропозиції комісії, створеної для перевірки викладених у ній фактів.
- Керівник державної служби відповідно до частини третьої статті 11 Закону № 889 зобов’язаний не пізніше 20 календарних днів із дня отримання скарги надати державному службовцю обґрунтовану письмову відповідь.
- Порядок доведення до відома державного службовця інформації або документів встановлено статтею 9і Закону № 889.
- У разі виявлення порушень прав державного службовця або створення перешкод у їх реалізації керівник державної служби невідкладно вживає всіх заходів щодо поновлення порушених прав державного службовця та/або усунення перешкод у їх реалізації.
- Порядок оскарження
У разі неотримання обґрунтованої відповіді на скаргу в установлений частиною третьою статті 11 Закону № 889 строк або незгоди з відповіддю керівника державної служби державний службовець відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 889 може звернутися з відповідною скаргою до суду.
Заступник керівника апарату