Відповідно до наказу ДСА України від 01.06.2020 № 247 «Про запровадження в дослідну експлуатацію підсистем «Електронний суд» та «Електронний кабінет» з 01.06.2020 запроваджено в дослідну експлуатацію підсистеми «Електронний суд» та «Електронний кабінет» у всіх місцевих та апеляційних судах України (крім Київського апеляційного суду) та Касаційному адміністративному суді у складі Верховного суду.
Згідно з вимогами розділу XI Положення про автоматизовану систему документообігу суду, приймання та реєстрація надісланих до суду учасниками судового процесу процесуальних документів повинні здійснюватись з офіційних електронних адрес (Електронних кабінетів), які вони мають створити в Електронному суді, розміщеному за посиланням: https://cabinet.court.gov.ua
Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в Електронному кабінеті суд надсилатиме будь-які документи у справах, у яких такі особи беруть участь, винятково в електронній формі шляхом направлення їх на офіційні електронні адреси. Реєстрація в Електронному кабінеті не позбавляє права на подання документів до суду у паперовій формі.
Важливим є і те, що обмін електронними документами між судом та учасниками процесу надасть можливість постійного доступу до всіх матеріалів справи, (а не лише судових рішень), скоротить час на пересилання документів, що сприятиме відсутності затримок, пов’язаних з пересиланням справ між судами різних інстанцій.
Подані до суду паперові документи зберігатимуться у додатку до електронної справи. Документи і докази в паперовій формі зберігатимуться в додатку до справи в суді першої інстанції та за потреби можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги.
Електронний суд – підсистема ЄСІТС, яка дозволяє економити час і зусилля сторін та їхніх представників, забезпечує оперативне інформування учасників процесу про перебіг справи. Зараз підсистема електронний суд забезпечує обмін електронними документами між судом та учасниками судового процесу, формує електронні документи шляхом заповнення відповідних форм.
Для можливості використання сервісу Електронного суду необхідно пройти передбачений підсистемою порядок реєстрації офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов’язковим використанням власного електронного підпису.
В якості допомоги під час реєстрації офіційної електронної адреси рекомендуємо попередньо переглянути відеоінструкцію ("Відеодопомога") з покроковим алгоритмом дій, розміщеної за посиланням: https://id.court.gov.ua