flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Лист про деякі питання виконання рішень, а саме: зазначення ідентифікаційного коду у виконавчих документах, що видає суд

02 липня 2013, 12:36

 Про деякі питання виконання рішень, а саме: зазначення

ідентифікаційного коду у виконавчих документах, що видає суд

 

Відповідно до ч.5 ст. 124 Конституції України «Судові рішення ухвалюються іменем України і є обов’язковими до виконання на всій території України». Серед основних засад судочинства в Україні, згідно з п.9 ч.3 ст.129 Конституції України, є «обов’язковість рішень суду».

Ч.1 ст.14 ЦПК України закріпила – «Судові рішення, що набрали законної сили, обов’язкові для всіх органів державних влади і органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, посадових чи службових осіб та громадян і підлягають виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України, - і за її межами».

На підставі ст.3 Закону «Про виконавче провадження» виконавчою службою підлягають виконанню такі виконавчі документи: виконавчі листи, видані судами, накази господарських судів, у тому числі на підставі рішень третейського суду, ухвали, постанови судів у цивільних, господарських, адміністративних та кримінальних справах, у випадках, передбачених законом, судові накази, виконавчі написи нотаріусів, посвідчення комісій по трудових спорах, що видаються на підставі рішень цих комісій, постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, рішення органів державної влади, прийняті з питань володіння і користування будівлями та майном, постанови державного виконавця про стягнення виконавчого збору, витрат на проведення виконавчих дій та накладення штрафу, рішення інших органів державної виконавчої влади, у випадках, якщо за законом їх виконання покладено на державну виконавчу службу, рішення Європейського суду з прав людини з урахуванням особливостей, передбачених Законом України «Про виконання та застосування практики Європейського суду з прав людини».
              Пред'явлення виконавчого документа до виконання - це невід'ємне право кожного стягувача. Документ пред'являється на виконання до відділу державної виконавчої служби за місцем проживання, роботи боржника або місцезнаходженням його майна. Якщо боржник є юридичною особою, то виконання провадиться за місцезнаходженням його постійно діючого органу або майна. Право вибору місця виконання між кількома органами державної виконавчої служби, які можуть вчиняти виконавчі дії по виконанню рішення на території, на яку поширюються їх функції, належить стягувачу.
              Важливо пам'ятати, що виконавчі документи, які видаються судами та іншими органами, можуть бути пред'явлені до виконання в межах певних строків: 
           - посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів, уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення - протягом трьох місяців;
          - інші виконавчі документи (виконавчі листи, накази, постанови, ухвали) можуть бути пред'явлені до виконання протягом 1 року, якщо інше не передбачено законом.
           Рішення про стягнення періодичних платежів (у справах про стягнення аліментів, про відшкодування шкоди, заподіяної каліцтвом чи іншим ушкодженням здоров'я, втратою годувальника тощо) можуть бути пред'явлені протягом усього періоду, на який присуджені платежі. 
          
Отже, якщо не закінчився строк пред'явлення виконавчого документа до виконання і цей документ відповідає вимогам, передбаченим Законом, та пред'явлений до виконання до органу державної виконавчої служби за належним місцем виконання рішення державний виконавець зобов'язаний прийняти до виконання виконавчий документ і відкрити виконавче провадження.           
           У вересні 2012 року до  Монастирищенського районного суду почали надходити звернення громадян щодо відмови у відкритті виконавчого провадження з підстав не зазначення у виконавчому документі індивідуального ідентифікаційного номеру стягувача чи боржника. Так, в вересні 2012 року Монастирищенський районний суд на своїх інформаційних стендах роз»яснив громадянам, що відповідно до ст. 18 ЗУ «Про виконавче провадження»,  додатку 44 до Інструкції з діловодства в загальному місцевому суді персональні дані про ідентифікаційний код суб»єкта господарської діяльності стягувача та боржника (для юридичних осіб) та реєстраційний номер платника податків (індивідуальний ідентифікаційний номер) стягувача та боржника (для фізичної особи) або серія і номер паспорта  є обов»язковими при видачі виконавчих документів, а отже і при подачі позову до суду.

Згідно з ст.18 Закону України «Про виконавче провадження», державний виконавець відкриває виконавче провадження на підставі виконавчого документа. При відсутності у виконавчому документиі індифікаційного номера боржника державний виконавець відмовляє у відкритті виконавчого провадження. Довгий час існувала проблема отримання ідентифікаційного коду боржника у органах державної податкової служби, окільки відповідно до ЗУ «Про захист персональних даних» від 01.06.2010 року інформація про ідентифікаційний код суб»єкта господарської діяльності стягувача та боржника (для юридичних осіб) та реєстраційний номер платника податків (індивідуальний ідентифікаційний номер) стягувача та боржника (для фізичної особи) або серія і номер паспорта відносяться до персональних даних про фізичну особу.

На разі дану проблему було вирішено. Так, 26.02.2013 року Державною судовою адміністрацією України та Державною податковою службою України підписано спільний наказ № 30/44 «Про затвердження Порядку надання судам загальної юрисдикції інформації про реєстраційні номери облікових карток платників податків боржників та стягувачів. Відповідно до затвердженого Порядку суди загальної юрисдикції із застосуванням автоматизованої системи документообігу суду подаватимуть в електронній формі через інформаційно-телекомунікаційні мережі, з впровадженою системою захисту інформації та використанням електронного цифрового підпису, запити до Державної податкової служби та після їх обробки отримуватимуть інформацію про реєстраційні номери облікових карток платників податків боржників та стягувачів для внесення цих даних до виконавчого документа, що видається відповідно до вимог процесуального законодавства.

Отже, проблема подачі ідентифікаційних кодів громадянами при зверненні до суду вирішена та громадянам тепер не потрібно буде при подачі позовної заяви зазначати ідентифікаційний номер позивача та відповідача.

 

Голова Монастирищенського

районного суду                                                                    М.В.Бурлака