Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Роз’яснення права звернення з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі про включення або виключення зі списку
Відповідно до Указу Президента України від 27.08.2014 року № 690/2014 «Про дострокове припинення повноважень Верховної Ради України та призначення позачергових виборів», Постанови ВРУ від 11.06.2014 року № 1491-УІІ «Про призначення позачергових виборів Зарубинецького сільського голови (Зарубинецька сільська рада Монастирищенського району Черкаської області)» 26 жовтня 2014 року відбудуться вибори до Верховної Ради України та позачергові вибори Зарубинецького сільського голови Монастирищенського району Черкаської області.
В зв’язку з проведенням 26.10.2014 року позачергових виборів Верховної Ради України та Зарубинецького сільського голови (Зарубинецька сільська рада Монастирищенського району Черкаської області), з метою попередження можливих непорозумінь, пов’язаних із внесенням змін до списків виборців, Монастирищенський районний суд Черкаської області доводить до відома громадян, що відповідно до ч. 3 ст. 40 ЗУ «Про вибори народних депутатів України» ч. 3 ст. 31 ЗУ«Про вибори депутатів ВР АРК, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів», кожен громадянин має право ознайомитися із списком виборців у приміщенні відповідної дільничної виборчої комісії та перевірити правильність внесених до нього відомостей.
Громадянин має право звернутися до відповідної дільничної виборчої комісії або безпосередньо до органу ведення Державного реєстру виборців чи суду за місцезнаходженням виборчої дільниці щодо допущених при складанні попереднього списку виборців неправильностей, у тому числі, невключення, неправильного включення або виключення із списку виборців його або інших осіб, а також щодо наявності або відсутності відміток про постійну нездатність виборця самостійно пересуватися.
Відповідно до ст.173 КАС України, право звернутися з адміністративним позовом про уточнення списку виборців, у тому числі, про включення або виключення зі списку, має кожен, хто має право голосу на відповідних виборах.
Адміністративні справи щодо уточнення списку виборців розглядає місцевий загальний суд як адміністративний суд за місцезнаходженням відповідної комісії, тобто Монастирищенський районний суд Черкаської області.
Позовна заява про уточнення списку виборців подається до суду без сплати судового збору. Позовну заяву може бути подано не пізніш як за два дні до дня голосування. Суд при розгляді даного адміністративного позову звертається до відповідного органу ведення Державного реєстру виборців із запитом щодо уточнення відомостей про виборця.
Суд вирішує адміністративні справи щодо уточнення списку виборців у дводенний строк після надходження позовної заяви, але не пізніше ніж за два дні до дня голосування, а якщо позовна заява надійшла за два дні до дня голосування, - невідкладно.
Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Постанови адміністративного суду щодо внесення змін у списки виборців виконуються негайно.
Шановні громадяни, звертаємо вашу увагу, що відповідно до ч. 5 ст. 179 КАС України, строк подання позовної заяви щодо уточнення списку виборців не може бути поновлено. Позовні заяви, подані пізніше вищезазначеного дводенного строку до дня голосування, залишаються судом без розгляду. Таким чином, останнім днем, коли подається такий позов, є 23 жовтня 2014 року.
Відповідно до ч. 4 ст. 172 КАС України рішення, дії чи бездіяльність виборчої комісії щодо підготовки та проведення місцевих виборів, а також членів зазначених комісій, тобто позачергових виборів Зарубинецького сільського голови оскаржуються до окружного адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії, тобто до Черкаського окружного адміністративного суду. Інші рішення, дії чи бездіяльність виборчих комісій, членів цих комісій, оскаржуються до місцевого загального суду як адміністративного суду за місцезнаходженням відповідної комісії, тобто до Монастирищенського районного суду Черкаської області.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій може бути подано до адміністративного суду у п'ятиденний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце до дня голосування, може бути подано до адміністративного суду у п»ятиденний строк, але не пізніше двадцять четвертої години дня, що передує дню голосування.
Позовні заяви щодо рішень, дій чи бездіяльності дільничної виборчої комісії, членів цих комісій, що мали місце у день голосування, під час підрахунку голосів та встановлення результатів голосування на дільниці, може бути подано до адміністративного суду у дводенний строк з дня прийняття рішення, вчинення дії або допущення бездіяльності.
Відповідно до ст. 174 КАС України право оскаржувати рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори та референдум, мають виборча комісія, кандидат, партія (блок), місцева організація партії, які є суб'єктами відповідного виборчого процесу.
Виборець (громадянин, який має право голосу у відповідних виборах) може оскаржити рішення, дії чи бездіяльність органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, якщо такі рішення, дії чи бездіяльність порушують виборчі права або інтереси щодо участі у виборчому процесі його особисто.
Позовна заява щодо оскарження рішень, дій або бездіяльності органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових та службових осіб подається до окружного адміністративного суду за їх місцезнаходженням.
Позовна заява щодо дій чи бездіяльності засобів масової інформації, інформаційних агентств, підприємств, установ, організацій, їхніх посадових та службових осіб, творчих працівників засобів масової інформації та інформаційних агентств, що порушують законодавство про вибори, подається до місцевого загального суду як адміністративного суду за їхнім місцезнаходженням, тобто до Монастирищенського районного суду Черкаської області.
З метою організаційного забезпечення підготовки, розгляду і вирішення справ, пов»язаних з позачерговими виборами, з додержанням строків, передбачених Кодексом адміністративного судочинства України, у Монастирищенському районному суді Черкаської області буде встановлено особливий режим роботи суду, про що буду подано інформацію окремим оголошенням.
Голова Монастирищенського
районного суду М.В.Бурлака