flag Судова влада України

Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел

Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46

Впровадження електронного суду

20 травня 2019, 08:18

Впровадження електронного суду

 

Подання позову через інтернет в електронному вигляді та можливість бачити рух справи на своєму гаджеті — вже реальність.

Законодавцем визначено якісно новий процесуальний порядок проведення судового розгляду справ за матеріалами судової справи в електронній формі, запровадження якого прямо пов»язано з початком функціонування Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи (далі ЄСІТС).  Наразі  ЄСІТС не розпочала свою роботу, проте хотілося б розповісти про переваги, які очікуються від початку функціонування цієї системи та окремі підсистеми, які наразі функціонують в тестовому режимі.

Запровадження ЄСІТС є реакцією на виклики технічного прогресу, яка має на меті спростити та здешевити доступ до правосуддя. Вона не просто розширить кількість сервісів, а й об’єднає в одну систему суди, Державну судову адміністрацію України, Вищу раду правосуддя, Вищу кваліфікаційну комісію суддів з можливістю автоматизованої взаємодії з іншими державними ресурсами.

Важливим є те, що суд проводитиме розгляд справи за матеріалами судової справи в електронній формі. Процесуальні та інші документи і докази у паперовій формі не пізніше трьох днів з дня їх надходження до суду переводяться в електронну форму та долучаються до матеріалів електронної судової справи.

Громадяни отримають зовсім новий рівень сервісу. Адже для звернення до суду достатньо заповнити відповідні форми та підписати позов електронним цифровим підписом.  Для ознайомлення з матеріалами справи та іншою інформацією про її рух достатньо відкрити особистий кабінет. Згодом взяти участь у засіданні можна буде з будь-якого зручного місця, яке обладнане належним чином.

Особам, які зареєстрували офіційні електронні адреси в ЄСІТС, суд надсилатиме будь-які документи у справах, у яких такі особи беруть участь, винятково в електронній формі шляхом направлення їх на офіційні електронні адреси. Реєстрація в ЄСІТС не позбавляє права на подання документів до суду у паперовій формі.

Важливим є і те, що ЄСІТС надасть можливість постійного доступу до всіх матеріалів справи, (а не лише судових рішень), скоротить час на пересилання документів, що сприятиме відсутності затримок, пов’язаних з пересиланням справ між судами різних інстанцій, автоматично направлятиме виконавчі документи до Єдиного державного реєстру виконавчих документів.

Подані до суду паперові документи зберігатимуться у додатку до електронної справи. Документи і докази в паперовій формі зберігатимуться в додатку до справи в суді першої інстанції та за потреби можуть бути оглянуті учасниками справи чи судом першої інстанції або витребувані судом апеляційної чи касаційної інстанції після надходження до них відповідної апеляційної чи касаційної скарги.

Електронний суд – підсистема ЄСІТС, яка з 22.12.2018 функціонує в усіх судах України в тестовому режимі. Ця система дозволяє економити час і зусилля сторін та їхніх представників, забезпечує оперативне інформування учасників процесу про перебіг справи.  Зараз  підсистема електронний суд забезпечує обмін електронними документами між судом та учасниками судового процесу, формує електронні документи шляхом заповнення відповідних форм.

Для можливості використання сервісу Електронного суду необхідно пройти передбачений підсистемою порядок реєстрації офіційної електронної адреси (Електронного кабінету) з обов’язковим використанням власного електронного підпису.

В якості допомоги під час реєстрації офіційної електронної адреси рекомендуємо попередньо переглянути відеоінструкцію ("Відеодопомога") з покроковим алгоритмом дій, розміщеної за посиланням: https://id.court.gov.ua

 

Керівник апарату суду                                                       Ю.М.Жежер